Cum sa faci fotografie de produs

Am modificat articolul ultima data pe: 29.03.24

 

In ultima perioada, in Romania, cumparaturile online au luat avant, dezvoltandu-se si diversificandu-se puternic piata, iar cumparatorul a capatat acces facil la o gama foarte larga de produse, de la cele alimentare, la haine si jucarii, la produse electrocasnice sau materiale de constructii. 

 

Unul dintre cele mai importante aspecte ale comertului electronic este castigarea increderii consumatorului, avand mai multe instrumente pe care sa te poti baza, iar fotografia de produs este unul dintre ele. Astfel, prin intermediul imaginilor atasate, cumparatorii isi fac o prima impresie asupra produsului, iar daca acestea sunt reusite ei vor ramane pe pagina si chiar vor comanda.

Daca esti atras de acest domeniu, dar inca nu ai experimentat, citeste acest ghid pentru a-ti face o idee despre cum sa abordezi problema, cum poti obtine o fotografie de produs reusita si cum sa iti cresti sansele pe piata. 

 

Ce echipament ai nevoie?

In primul rand, ai nevoie de cateva echipamente de baza, care sa te ajute sa iti pui in aplicare ideile si sa ai rezultate peste asteptari. Vei constata ca investitiile initiale nu trebuie sa fie foarte mari si, cautand fotografie de produs pret, vei observa ca poti sa faci o economie daca le faci singur sau poti castiga daca te axezi pe acest trend. 

 – aparat de fotografiat 

Este de baza pentru a putea realiza o fotografie de produs. La inceput poti sa folosesti si camera foto cu care este dotat smartphone-ul tau, mai ales daca ai un telefon de ultima generatie. Daca nu esti multumit, poti sa alegi un aparat foto profesional, pe piata existand la ora actuala o multitudine de modele, inclusiv la preturi bune.

 – trepied 

Foloseste intotdeauna un trepied, deoarece iti va oferi o imagine clara, nemiscata, fara eforturi din partea ta. In plus, sedinta foto poate sa se intinda pe o perioada mare de timp, si astfel nu iti vor obosi mainile, si vei putea sa obtii imagini cu haine, cu bijuterii, diverse produse cosmetice etc., de cea mai buna calitate. In plus, este de mare ajutor pentru a reusi sa vezi care este unghiul cel mai avantajos, care iti ofera perspectiva dorita.

 – fundal alb 

Considerat cel mai comod dintre fundaluri foto, acesta iti permite sa pui accent pe imaginea dorita, fara a fura atentia cu alte detalii. Pentru produsele ce au dimensiuni medii sau mici, este indicat sa folosesti si un cort sau o cutiuta alba, care are rolul de a crea un fundal curat, clar si placut ochiului, iar distributia luminii va fi uniforma. 

Daca ai de fotografiat produse de dimensiuni mai mari, poze cu haine pe un manechin, aparate electrocasnice, unelte etc., atunci poti sa utilizezi fundaluri albe din carton, panza, plastic, asezate pe suporturi, mobile sau fixe. Pentru imagini fara fundal, de un alb neted, foloseste carton sau plastic. 

Cum profiti de aparatura pentru a obtine cel mai bun rezultat?

Este foarte important sa iti cunosti aparatul si sa te joci la inceput cu el, pentru a putea sa te obisnuiesti cu setarile. O fotografie de produs reusita poate sa joace un rol foarte important in cadrul afacerii tale, asa ca nu ezita sa te pui la punct cu detaliile tehnice.

Astfel, trebuie sa alegi modul de expunere si timpul pentru a rezulta un fundal cat mai placut, deschis, cu zone de lumina atragatoare. Diafragma se inchide astfel incat tot obiectul ce urmeaza a fi fotografiat sa intre in focus. ISO trebuie mentinut in intervalul 50 – 200, evitand astfel zgomotul nedorit, ce va avea un rezultat bun, fara a mai fi nevoie de editare poze.

Si balansul de alb trebuie setat de la inceput, pentru a evidentia tonurile culorilor, putand sa mergi pe metoda clasica, ce foloseste o hartie alba. 

 

Cum aranjezi obiectul pentru a avea cea mai buna perspectiva?

Un element cheie pentru o fotografie de produs reusita este cum aranjezi produsul pentru a putea sa evidentiezi cat mai multe detalii de interes pentru cumparator, si sa ii oferi o perspectiva cat mai completa. 

Astfel, trebuie sa fii foarte atent sa incadrezi bine produsul, in prim plan fiind emblema sau numele producatorului, daca este cazul, cu cat mai multe detalii care sa intre in compozitie, dar aranjate intr-un mod placut ochiului. 

Poti sa fi inventiv si sa experimentezi mult, cautand cele mai inedite unghiuri, care iti pot pune in valoare obiectul fotografiat. 

 

Cum folosesti lumina?

Pentru a nu mai trece si prin etapa de editeaza poze, acorda o atentie deosebita luminii, care poate face diferenta intre o fotografie de produs de mare inspiratie si una decenta. 

Daca ai la dispozitie o camera cu ferestre mari, utilizeaza lumina naturala, dar evita ca razele soarelui sa vina direct pe produs, deoarece creaza umbre puternice si bine conturate, care nu sunt foarte placute ochiului. Poti sa folosesti o blenda, care are rolul de a diminua umbrele, de a capta lumina si a o retransmite spre obiectul de interes, o poti utiliza atat in interior, cat si in cadrul sedintelor din natura.

In caz ca nu ai la dispozitie lumina naturala, poti sa utilizezi alte surse de lumina atrificiala pentru studiouri, sau sa te folosesti de blit, avand grija sa distribui cat mai bine lumina. Si un timp de expunere marit poate compensa absenta unei surse de lumina, dar rezultatele vor fi doar bune, nu spectaculoase. 

Cate fotografii sa folosesti?

In primul rand, trebuie sa ai grija ce folosesti pentru fotografia de produs, sa iti alegi cu grija subiectul, sa nu aiba defecte sau alte detalii care ar putea deranja. Trebuie sa fii constient ca clientul va mari fotografia pentru a vedea cat mai multe aspecte de aproape si trebuie sa ii oferi acesta oportunitate, care sa fie in avantajul tau.

Poti sa pui la inceput doar o singura fotografie, realizata la rezolutie mare, pentru a-si pastra claritatea si la marire. Ulterior, poti sa mai adaugi diferite fotografii pe detalii (3 – 5 fotografii), cu cat mai multe aspecte prezentate, cu atat va fi mai confortabil pentru cumparator. Daca vrei sa folosesti si poze din mediul online, trebuie sa fii atent sa nu ai nevoie de un acord utilizare fotografii. 

Este foarte important, de asemenea, ca fotografiile sa se incarce foarte repede, asa ca, daca este cazul, poti sa treci la redimensionare poze, pentru a nu supraincarca site-ul. 

 

Cand este util sa editezi fotografiile?

Dupa ce ai realizat fotografiile dorite, trebuie sa le verifici foarte atent si, daca este cazul, sa treci la actiunea de modificare poze, pentru a inlatura toate detaliile nedorite, pentru a obtine fotografia perfecta. Trebuie sa fii atent si la dimensiuni fotografii, pentru a se incadra bine, avand un tot unitar si alcatuind un colaj placut. 

 

 

Lasa un comentariu

0 Comentariu