Cum obtii mai multi urmaritori de Instagram

Am modificat articolul ultima data pe: 29.03.24

 

Instagram a pornit de la simpla postare de poze cu mancare si animale, devenind, in timp, un adevarat mogul printre retelele de socializare. Odata cu popularitatea sa au venit si optiunile de marketing, publicitate, promotii, networking si vanzari, cladindu-se drept o unealta de adunare a audientei pentru cei norocosi. Cum reusesti sa strangi urmaritori pe o platforma precum Instagram? Iata cateva idei. 

 

Devenind una din cele mai populare platforme de social media din lume, Instagram s-a transformat intr-o adevarata rampa de lansare pentru cei norocosi. Totusi, oricine poate reusi sa stranga sute de mii de urmaritori pentru a se transforma dintr-un microinfluencer intr-un influencer adevarat (cu peste 100 de mii de urmaritori). Pentru ca tot mai multe branduri se indreapta spre aceasta platforma, exista aici oportunitati in a face bani si a strange o audienta semnificativa, bineinteles. Iata cateva idei referitoare la cum poti strange followeri in mod organic, nu prin cumpararea lor din ferme chinezesti, evident. 

Ce inseamna follow pe Instagram

Un follow sau o “urmarire” se descrie prin abonarea altor persoane la contul tau. Followeri vor fi cei care au apasat butonul pentru a-ti vedea toate pozele, pe masura ce acestea apar. Pot veni din partea cunoscutilor si prietenilor sau de la necunoscuti care te descopera prin prisma hashtag-urilor folosite sau care te recompenseaza in acest mod pentru un like dat de tine la pozele lor. 


Construieste-ti brandul

Brandul sau imaginea sunt parti integrale cand vrei sa te bucuri de popularitate pe retele de socializare. Un anumit nume de Instagram poate atrage de la sine curiosii, mai ales daca are ceva unic, amuzant sau, pur si simplu, e iesit din comun, fie ca urmeaza pe o linie socanta sau nu. 

Chiar si un hashtag propriu, care te defineste, pe care il folosesti la toate posturile si in descrierea contului, poate sa te ajute, deoarece cand cineva te gaseste dupa alte hashtag-uri populare, poate sa ramana urmaritorul tau. Iar daca simti ca vrei sa separi viata privata de un posibil brand, alege sa intri pe Instagram cu cont nou, facut special pentru postari cu rolul de a strange followeri. 

Posteaza cand urmaritorii tai sunt online

Unul din simplele trucuri de Instagram de a strange urmaritori este sa vezi cand e mai activa audienta ta existenta sau cand primesti mai multe like-uri in mod obisnuit. Pentru a putea sa iti verifici aceste statistici, va trebui sa iti treci contul de Insta pe business, de la setari. 

Vei astepta o saptamana, dupa care ar trebui sa primesti acces la statistici din sectiunea Insights. Printre cele mai importante detalii se afla orele la care audienta pe care o ai este activa pe aplicatie. Pentru Romania, orele cele mai populare sunt intre 10 si 21. 

In general, cea mai buna perioada de postare este intre orele 9 si 11 dimineata. 

Consistenta e mama adunarii de like-uri

Care este lucrul in comun intre cele mai urmarite conturi de pe social media? Consistenta. Mereu exista continut nou postat care atrage publicul. O poza pe zi poate fi un inceput bun. Ideea este simpla, cu cat postezi mai mult, cu atat e sansa mai mare sa fii observat, sa primesti click-uri si, intr-un final, like-uri si follows. 

Nu uita de hashtag-uri

Fiecare post de pe Insta are nevoie nu doar de un text care sa prezinte ganduri, impresii sau descrierea imaginii, ci si hashtag-uri, niste cuvinte ori expresii cheie cu # in fata care vor ajuta la gasirea continutului tau intr-o mare de fotografii. Cu cat folosesti mai multe etichete de acest fel, cu atat mai mult poti sa culegi urmaritori pe Instagram. Este, totusi, esential, sa folosesti hashtag-uri relevante imaginii. Daca ai o poza cu pisica nu vei pune #caine, de ex. 

Ai grija ce continut postezi

Continutul de calitate, bine organizat si ales va avea o tractiune mare comparativ cu un spam de toate selfie-urile facute la mare, de exemplu. Vrei, evident, sa atragi urmaritori, nu sa ii plictisesti. 


Experimenteaza cu tipurile de continut

Nu totul despre Instagram este legat de poze. Poti posta si videclipuri scurte, poti sa iti populezi in fiecare zi sectiunea de Stories, pentru ca urmaritorii tai sa fie la curent cu ce mai faci sau cu cata activitate ai pe platforma. In partea de sus a ecranului vad cel mai bine asta, mai ales pentru ca feed-ul nu mai e pozitionat cronologic de mult timp si postarile tale clasice se pot pierde. 

Pastreaza o legatura activa cu comunitatea

Initiaza conversatii prin posturile tale si raspunde la comentarii de cate ori poti. Interactiunea este bine vazuta pe social media, oamenii cautand branduri tocmai pentru a interactiona cu ele. 

Posteaza concursuri cu premii

O metoda populara de a-ti creste numarul de urmaritori pe Insta in ultima perioada este sa postezi giveaway-uri, acele mini-concursuri in care le ceri celor care te urmaresc si pe alte platforme sa iti dea follow pe Insta sau sa dea tag catorva prieteni printr-un comentariu pentru a castiga ceva (produse, experiente, poze etc.). Premiul va fi unul dupa posibilitati si dupa nisa in care te incadrezi, desigur. Scopul este ca un numar cat mai mare de oameni sa ii alerteze si pe altii de prezenta ta. 

Daca faci parte dintr-un brand sau o afacere, poti apela la microinfluenceri si influenceri sa faca acest lucru pentru tine prin sponsorizari, astfel incat sa obtii din urmaritorii lor. 

Fa parteneriate

Daca esti nou pe Instagram, cea mai buna solutie pentru o crestere organica rapida poate fi sa intri intr-un parteneriat cu un brand deja cunoscut sau mai cunoscut decat tine. In loc sa iti postezi propriile poze, poti recurge la a ruga alte persoane, cu un numar mai mare de followeri, sa faca acest lucru pentru tine si sa iti dea tag. Acest lucru se poate intampla si in mod natural, daca ai noroc si produsul sau lucrul pe care il promovezi/vinzi atrage atentia unui influencer dotat la numarul de urmaritori. 

 

Adevarul este ca sa construiesti o comunitate mare de urmaritori pe Instagram va fi o munca asidua, ce iti rapeste mult timp si care te poate tintui ore intregi intr-un scaun de gaming in fata monitorului sau a ecranului telefonului mobil. Insa poate merita, daca te simti in stare sa pornesti pe aceasta cale si sa devii un microinfluencer. 

 

 

Lasa un comentariu

0 Comentariu