8 lucruri interesante despre brandul Sony

Am modificat articolul ultima data pe: 04.08.20

 

Pasionat de produsele marcii Sony? Afla din acest articol cateva aspecte pe care este posibil sa nu le stii inca despre activitatea brandului tau preferat, incepand cu primii ani de activitate si pana la cele mai noi inventii lansate pe piata.

 

Compania Sony este una dintre cele mai importante in domeniul produselor electronice, realizand de la boxe si dispozitive de inregistrare audio si video si pana la calculatoare si roboti. Iata cateva informatii interesante, extrase dintre realizarile si incercarile mai putin reusite ale companiei, care i-au marcat drumul pana la succesul de astazi.

 

Numele dateaza din 1958

Compania a fost fondata in anul 1946 de catre Masaru Ibuka si Akio Morita, sub denumirea de Tokyo Tsushin Kenkyujo (TTK), actualul nume fiind primit abia 12 ani mai tarziu. Sony a fost ales ca nume de produs pentru primul radio cu tranzistori realizat de TTK si are la baza termenul latin “sonus” care inseamna sunet. 

In alegerea sa s-a mai tinut cont si de usurinta cu care acest cuvant poate fi pronuntat in mai multe limbi si sonoritatea vesela si tinereasca. Pentru ca marca a devenit foarte usor populara, fondatorii au decis intr-un final sa o adopte ca marca reprezentativa pentru companie.


Primul lor produs a fost un aparat de gatit orez

Desi gama de produse Sony acopera o varietate de dispozitive electronice, putini dintre noi asociaza acest brand cu aparatele electrocasnice. Altfel ar sta insa lucrurile in prezent daca primul produs al companiei, care a fost un aparat de gatit orez, ar fi avut succes. Vanzarile au fost insa de numai 7000 de dolari, cu un profit de 300 de dolari, iar dispozitivul nu a reusit sa ofere decat orez crud sau prea gatit.

Walkmanul pe de alta parte, care a facut istorie, a fost privit la inceput cu reticenta de catre managerii de la Sony. Comercializat in SUA sub denumirea de “Soundabout”, in Australia ca “Freestyle” si in Anglia ca “Stowaway”, acest produs a revolutionat domeniul dispozitivelor muzicale personale, avand vanzari impresionante timp de 30 de ani.

Printre cele mai interesante modele de Walkman produse de Sony se numara SRF-39FP, conceput cu carcasa transparenta, pentru a putea fi folosit de catre detinuti, fara ca acestia sa aiba cum sa ascunda produse de contrabanda in interior. De asemenea, aceasta versiune era prevazuta cu sistem foarte bun de receptie a undelor radio si consuma foarte putina energie, avand o autonomie de pana la 40 de ore cu o baterie AA.

 

Recorderul cu banda magnetica si studentul de la opera

Anii 1950 au insemnat pentru Sony lansarea primului dispozitiv de inregistrat, cu banda, inspirat dintr-un model american si numit Type-G. Dincolo de procesul destul de comun urmat pentru dezvoltarea produsului, acest dispozitiv se remarca prin strategia originala de marketing care i-a adus popularitate. 

Ibuka a descoperit din intamplare o brosura a fortelor militare americane intitulata “Nouazeci si noua de utilizari ale unui recorder” pe care a tradus-o si a folosit-o ca instrument de promovare, cu rezultate surprinzator de bune. Ca efect, cererea a crescut atat de mult incat firma a fost nevoita sa isi schimbe sediul pentru a face fata necesitatilor de productie.

La imbunatatirea calitatii acestui produs a contribuit direct Nono Ohga, student al academiei de muzica, care a prezentat o critica atat de bine argumentata asupra problemelor de redare a sunetului, prezentate de recorder, incat a fost angajat ca si consultant.

 

Un radio nu chiar atat de mic

In perioada anilor 1950 Sony s-a lansat in productia de radiouri de buzunar, pe care reclamele le prezentau la acea vreme ca fiind cele mai mici modele de pe piata. Pentru ca aceste versiuni erau insa prea mari pentru a incapea in buzunarul de la camasa, personalul de vanzari din cadrul Sony a primit camasi facute la comanda, cu buzunarul din fata putin mai mare decat dimensiunile standard. Aceasta tactica de marketing le permitea sa spuna si sa demonstreze ca radiourile Sony erau cu adevarat modele de buzunar.

In anul 1956, firma apeleaza la un personaj de desene animate, numit initial Atchan, pentru a-si promova produsele, personaj cunoscut mai tarziu sub numele de Sony Boy, iar in 1958 Sony Company a primit premiul Good Design pentru modelul de radio TR-610.

 

Mai mult decat produse electronice

Incepand cu anul 1980, brandul Sony s-a extins si in industria divertismentului, prin intermediul unei serii de achizitii. In 1988 Sony a cumparat grupul de intregistrari CBS, cea mai mare companie din lume cu acest profil la momentul respectiv. A urmat Columbia Pictures Entertainment, care a fost de asemenea si cea mai importanta achizitie a unei firme americane de catre o companie japoneza, fapt ce a produs reactii destul de intense in SUA. Dincolo de aspectul comercial, acest pas a semnificat si o declaratie de independenta economica din partea Japoniei.


Sony PalmTop

Sony PTC-500 este unul dintre primele calculatoare portabile concepute de Sony si a fost lansat in anul 1990. Includea de pe atunci functie de recunoastere a scrisului de mana, insa spre deosebire de modelele actuale, stylus-ul era conectat cu cablu la computer.

 

Boxe din sticla cu inaltime de 1m

In anul 2008 Sony a lansat pe piata modelul de boxe Sountina NSA-PF1 cu inaltimea de un metru. Se numara printre cele mai subtiri variante de produs si ofera o calitate impresionanta a sunetului, cu diseminare la 360 grade si acuratete foarte buna. Acest tip de boxa Sony wireless se bazeaza pe o tehnologie diferita de cea a dispozitivelor clasice, folosind un tub organic de sticla pentru a emite undele sonore.

Robotii Sony

Pentru consumatorul standard, marca Sony inseamna cel mai adesea televizoare, sisteme audio, camere de luat vederi si alte categorii de dispozitive care se intalnesc frecvent in locuinta. Compania este insa cunoscuta si pentru inventiile sale, cum este de exemplu robotul caine AIBO, lansat in anul 1999, capabil sa invete si sa exprime emotii, dezvoltat de-a lungul timpului in variante cu functii suplimentare.

In anul 2000 Sony a lansat de asemenea un robot biped, cu inaltimea de 50cm, cu sisteme de recunoastere audio si vizuala si tehnologie care ii permite sa se miste autonom, cu o viteza de 15m pe minut, dar si sa danseze dupa melodie, sa faca intoarceri catre stanga sau dreapta sau sa loveasca o minge. 

 

Aboneaza-te
Anunta despre
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments